Sungrey

Jakie są rodzaje stron internetowych?

Każdy z nas codziennie korzysta z Internetu i odwiedza mnóstwo stron internetowych. Ale mało kto zastanawia się, jakie mamy rodzaje stron internetowych. Jeśli planujemy założyć własną stronę internetową, czy to do celów promocyjnych, biznesowych czy osobistych z pewnością taka wiedza będzie nam przydatna.

Ze względu na wartość marketingową witryn internetowych, wyróżniamy 6 podstawowych kategorii witryn WWW:

1. Wizytówki – to najprostszy rodzaj strony internetowej, która pełni głównie funkcję reklamową. Jeśli chcesz jedynie zaprezentować swoje dane teleadresowe lub krótkie informacje o firmie i jej działalności, to ten rodzaj strony internetowej będzie dla Ciebie idealny. Jest ona także najtańsza w wykonaniu, dlatego może być dobrym rozwiązaniem dla dopiero powstałej firmy, która chce zaznaczyć swoje miejsce w Internecie. Takie strony często korzystają z darmowych rozwiązań domenowych i hostingowych. Z marketingowego punktu widzenia posiadanie elektronicznej wizytówki nie przynosi większych korzyści wizerunkowych. Co więcej, wizytówka może być dla potencjalnego klienta przeszkodą, ponieważ zniechęcony brakiem informacji czy pełnej oferty poszuka innej, konkurencyjnej firmy.

2. Foldery - są to multimedialne prezentacje firm, które posiadają bogatą oprawę graficzną. Ukazują się przed załadowaniem właściwej części strony. Plansza główna zawiera najczęściej prezentację multimedialną, która ma na celu zainteresować odbiorcę, niestety reakcja jest zazwyczaj odwrotna. Zirytowany zbyt długim oczekiwaniem na wgranie się właściwej zawartości użytkownik najczęściej odchodził.
Często internetowe plansze stanowią alternatywę dla kosztownych, tradycyjnych katalogów. Foldery nie stanowią wartościowych pod względem marketingowych systemów.

3. Serwisy – to rozbudowane bazy wiedzy o firmie. Mogą mieć nawet kilkanaście podstron, a ich największą zaletą jest obszerna zawartość merytoryczna. Zawierają konkretne materiały o przedsiębiorstwie, jej ofercie produktowej i profilu działania.
Często wyposażone są w tzw. system CMS, który pozwala na częste i samodzielne aktualizacje zawartości strony. Na tego typu stronach internetowych możliwe jest zamieszczanie banerów reklamowych: własnych lub firm powiązanych w jakiś sposób z naszą działalnością. Serwisy pozytywnie wpływają na wizerunek firmy oraz służą do podtrzymania kontaktów z klientami.

4. Vortale – to bardzo często spotykany w sieci model strony internetowej. Nazywany jest również portalem wertykalnym. Dostarcza sprecyzowanych i rozległych informacji, ale tylko z jednej wybranej dziedziny. Skupia społeczności osób interesujących się danym tematem. Szczególną popularnością cieszą się vortale marketingowe, finansowe oraz ekonomiczne. Użytkownicy Internetu chętniej korzystają z zasobów vortali niż portali, ze względu na możliwość otrzymania konkretnych informacji. Nie bez znaczenia jest także interaktywność, która umożliwia wymianę doświadczeń i opinii między reprezentantami określonej grupy tematycznej. Aplikacje wspierające komunikację najczęściej mają postać: list dyskusyjnych, chat-room’ów oraz forum na stronie WWW. Vortale są również popularnym miejscem, gdzie można zapewnić sobie skuteczną reklamę firmy w postaci banneru reklamowego.

5. Portale – to kolejny rodzaj strony internetowej, która często nazywana jest portalem horyzontalnym. Portal jest bardzo rozbudowanym serwisem, który stanowi tzw. "bramę wejściową" do rozległych zasobów Internetu. W odróżnieniu od vortali, nie mają one sprecyzowanej tematyki. Dlatego tez możemy znaleźć tu wiele zróżnicowanych informacji, które są mniej szczegółowe. W polskim Internecie przykładami portali są popularny: Onet, WP lub Interia.
Portale posiadają wysoką wartość marketingową. Wynika ona z szerokiego spektrum informacyjnego oraz dostępnych różnych form reklamowych.

6. Inne: sklepy internetowe, huby branżowe, intranet - są to specyficzne narzędzia, które służą do promocji oraz wyszukiwania informacji. Podlegają one innemu kryterium klasyfikacji, ponieważ są to aplikacje o złożonej strukturze. Płaszczyzna merytoryczna pełni tu drugoplanową funkcję. Sklepy internetowe są dostępne dla wszystkich użytkowników, a ich system zapewnia wygodną formę składania zamówień. Natomiast huby i intranet dostępne są dla wyselekcjonowanej grupy użytkowników. W hubach możliwe jest zapraszanie kolejnych osób, natomiast intranet to wewnętrzny serwis firmowy, który zawiera informacje na temat klientów lub procedur. Jest zamkniętą siecią dostępną tylko dla pracowników przedsiębiorstwa.


Nie wiesz, jaki rodzaj strony internetowej wybrać? Wyślij zapytanie:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Ustawą z 29.08.1997 o Ochronie Danych Osobowych Dz. Ust. Nr 133 poz. 883.

Dziękujemy

Wiadomość została wysłana!