Sungrey

Czy drukowanie ulotek ma sens?

Drukowanie ulotek i kolportaż ich w miejscach publicznych jest już nagminne. Osoby rozprowadzające ulotki często spotykają się z odmową przyjęcia tej formy reklamy lub wręczona ulotka z automatu trafia do najbliższego śmietnika. Najczęstszym błędem popełnianym już na etapie projektowania jest nieprzemyślana szata graficzna, wielkość liter i nadmierna ilość tekstu. Ten mały kawałek papieru musi przyciągnąć uwagę i zainteresować przechodnia treścią na nim zawartą. Należy dołożyć wszelkich starań by nie był tylko makulaturą leżącą na ulicy. Ulotka oprócz logo firmowego, adresu i danych kontaktowych, powinna zawierać treści użyteczne. Dla osób z branży gastronomicznej i usługowej dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie cennika dóbr i usług na jednej z jej stron. Zabieg ten zwiększy prawdopodobieństwo wykorzystania ulotki, która następnie trafi do portfela czy torebki a odbiorcy skorzystają z usług naszego zakładu. Niemniej, kolportażowa forma reklamy na ogół nie jest skuteczna, wręcz można by śmiało stwierdzić, iż to nietrafiona próba pozyskania klientów, która w ostatecznym rozrachunku generuje straty naszej firmie. O wiele więcej korzyści może firmie przynieść ulotka internetowa, nazywana również ulotką wirtualną lub e-ulotką. Kolportaż takiej ulotki odbywa się głownie w mediach społecznościowych, w tym głownie na Facebooku. Stosując ulotkę wirtualną, w przeciwieństwie do standardowej, po każdym wysłanym komunikacie, niemalże natychmiast otrzymujemy informację zwrotną. Wiemy, dokładnie do jakiej grupy docelowej skierowaliśmy przekaz marketingowy z uwzględnieniem m.in. wieku i płci, ile osób obejrzało ulotkę oraz jaka jest ich opinia na jej temat w formie komentarza, polubienia czy udostępnienia postu na Facebooku. Wszystkie te informacje pozwalają Twojej firmie na śledzenie rynku i reakcję odbiorców na daną ofertę. Dzięki dobrym obserwacjom można szybko i bez kosztów regularnie zmienić przekazy, dostosowując je do potrzeb rynku oraz klientów. Ulotka to środek do osiągnięcia celu, jakim jest sprzedaż. Niejednokrotnie przez zastosowanie wirtualnej ulotki cel zostaje szybciej osiągnięty niż przy tradycyjnych, drukowanych ulotkach.


Jeżeli zamierzałeś zastosować tą formę reklamy lub masz już wydrukowane ulotki i nie jesteś pewny czy są poprawnie zaprojektowane, lub chcesz aby na twoim Facebooku pojawiały się wirtualne ulotki profesjonalnie przygotowane - skontaktuj się, wysyłając treść pytania w formularzu kontaktowym:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Ustawą z 29.08.1997 o Ochronie Danych Osobowych Dz. Ust. Nr 133 poz. 883.

Dziękujemy

Wiadomość została wysłana!