Sungrey

Kolory firmy mają znaczenie !

Czy kolorystyka firmowa ma znaczenie? Tak, kolory firmowe mają ogromne znaczenie na rozpoznawalność marki. Człowiek, oprócz rozsądku i intuicji kieruje się przede wszystkim emocjami. To one są głównym czynnikiem w podejmowaniu codziennych decyzji, dlatego warto zadbać o to, aby kolory dla Twojej firmy były starannie dobrane. Wybierajmy tonacje przede wszystkim zgodną z ogólnie przyjętymi skojarzeniami, np.


barwy niebieskie kojarzone są z władzą, organami porządkowymi, z biurokracją, urzędami a nawet z kolorem literki widniejącej na ikonie Microsoft Word- popularnego narzędzia do formatowania tekstu, idąc w drugą stronę – woda, przestrzeń kosmiczna, Viagra. Kolor niebieski jest chłodny, nieprzystępny, jednakże wiele znanych marek zmieniło te skojarzenia. Najpopularniejszy na świecie serwis społecznościowy - Facebook zastosował kolorystykę granatowo-białą. Kolejne popularne serwisy społecznościowe, m.in.Twitter czy myspace.com poszły w nieco cieplejszą tonację i zestawiły błękit z bielą. Podobne kolory stosuje komunikator Skype. Te wszystkie narzędzia chętnie użytkuje wiele milionów ludzi na świecie, więc dlaczego nie skorzystać z tak wielkiego potencjału, który może tylko pomóc w promowaniu logo firmy.


tonacja żółci odbierana jest jako tonacja ciepła, pozytywnie nastrajająca do życia, pełna energii. Dawniej kolor żółty miał pejoratywny wydźwięk. W malarstwie postaci negatywne, fałszywe, mające złe zamiary wobec innych przedstawiane były w szatach barwy złotej/żółtej. Jedna ze znanych marek na całym świecie, jaką jest Ikea, postawiła na duży żółty napis na niebieskim tle. Kolejna- Mc Donald również użyła żółci, jednakże tym razem w tle zastosowała wyrazistą czerwień, która budzi najwięcej emocji.


czerwień, jak już wspomniano, wzbudza ogrom przeróżnych skojarzeń. Kolor czerwony kojarzony jest z krwią, z agresją, z działaniem, z miłością. Czerwień pobudza do działania. Kolor czerwony w swoich logo zastosowały takie marki jak: Coca-Cola, H&M, Orlen, The Sun, RABEN.


czarny to kolor szlachetny, kojarzony z dostojnością, elegancją, seksapilem. To także barwa smutku, żałoby, przygnębienia. Czarne logo jest dość neutralne a zarazem wyraziste. Brak koloru natomiast można nadrobić formą. Czarnym logo reklamują się m.in. EMPIK, Puma, Sony.


 


Masz pytania? Skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Ustawą z 29.08.1997 o Ochronie Danych Osobowych Dz. Ust. Nr 133 poz. 883.

Dziękujemy

Wiadomość została wysłana!