Sungrey

Jak firmy mogą wykorzystać media społecznościowe?

Media społecznościowe (social media) to wciąż nowy i dynamicznie rozwijający się obszar, stąd tak ogromne zainteresowanie nimi przez firmy oraz korporacje, które chcą być obecne ze swoimi komunikatami, tam gdzie są ich potencjalni klienci.

Przedsiębiorstwa stosują do celów promocyjnych wszystkie rodzaje mediów społecznościowych np. blogi, mikroblogi lub serwisy społecznościowe. Warto zauważyć, że często firmy skupiają się na obecności tylko w jednym z rodzajów mediów społecznościowych.

Oczywiście, narzędzia mediów społecznościowych są skuteczne wtedy, gdy są poprawnie wykorzystywane, służą do rozmów z klientem, angażowania fanów, a nie zaśmiecania ich tablic niepotrzebnym contentem. Media społecznościowe dla firmy mogą okazać się doskonałym sposobem docierania do nowych klientów oraz utrzymywania relacji z stałymi fanami, którzy będą zadawać pytania związane z promocjami, produktami czy firmą. Szybkie i precyzyjne dostarczanie informacji na zapytania za pomocą kanałów społecznościowych podnosi świadomość najbardziej zaangażowanych klientów na temat produktów i usług z oferty firmy.

Profile społecznościowe firm, to również miejsca, w których klienci oczekują wsparcia bezpośrednio po dokonaniu zakupu. Dlatego obsługa po-sprzedażowa to istotny element aktywności na stronach firmowych marek na Facebooku lub na Twitterze.

Nie da się ukryć, że media społecznościowe nie są dobrym miejscem do bezpośredniej sprzedaży produktu. Mogą jednak pośrednio wpływać na sprzedaż, jeśli np. sklepy internetowe zachęcają do dyskusji na temat swoich produktów. Możliwe jest to dzięki integracji strony produktowej z narzędziami social media takimi jak: aplikacje, wtyczki do dzielenia się treścią, optymalizacja pod kątem Open Grapha, czy Facebook Connectem lub ciekawym wpisom z dobrą grafiką i treścią.

Firmy, które wykorzystują media społecznościowe tylko jako miejsce do zamieszczania ofert sprzedażowych, nie wykorzystują ich ogromnego potencjału. Media społecznościowe nie mogą być również tylko źródłem rozrywki dla internautów. Nie możemy zapominać o dostarczaniu wartościowego contentu czy przydanych i aktualnych informacji związanych z naszą działalnością.

Aby osiągnąć sukces w mediach społecznościowych należy znać umiar, wiedzieć jak wykorzystać media społecznościowe do promocji firmy i wyczuć potrzeby naszego klienta.



Jak wykorzystać Social Media do promocji? Wyślij zapytanie:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Ustawą z 29.08.1997 o Ochronie Danych Osobowych Dz. Ust. Nr 133 poz. 883.

Dziękujemy

Wiadomość została wysłana!