Sungrey
Jak stworzyć skuteczną reklamę?
Można jednak poznać kilka podstawowych zasad, które ułatwią opracowanie skutecznego przekazu reklamowego. Wytyczne te stanowią jednak pewne ramy, po których można się poruszać, ominięcie ich na szczęście nie skończy się dla firmy wielkim kryzysem, lecz mniejszą skutecznością reklamy.
1. Wstępne wytyczne:
Zanim zaczniemy myśleć nad formą reklamy odpowiedzmy sobie na kilka ważnych pytań:
- co chcemy reklamować?
- do kogo chcemy dotrzeć z przekazem reklamowym?
- po co chcemy się reklamować?
- gdzie?
- jaki jest nasz budżet?
- kiedy będziemy się reklamować?
- jak często?
Wszystkie powyższe wytyczne są bardzo istotne, warto jednak poświęcić odrobinę więcej czasu na kwestie związaną z tym: co chcemy reklamować. Bowiem inaczej będzie wyglądać nasza promocja dla produktu, a inaczej dla usługi. Oczywiście dochodzi jeszcze do tego kwestia grupy docelowej reklamy. Inaczej będziemy „mówić” do młodych ludzi, a inaczej do grupy 50+.
Warto również wyznaczyć sobie cel promocji. Nasza reklama różnić się będzie w zależności od tego, czy ważniejsze jest dla nas umocnienie wizerunku lub świadomości marki czy działań sprzedażowych. Zależy to od fazy istnienia produktu na rynku.
Nośnik reklamowy ma również niebywałe znaczenie dla skuteczności reklamy. Obecnie na rynku mamy mnóstwo dostępnych możliwości reklamowych, z których możemy skorzystać do celów promocji naszego produktu/oferty/marki/firmy. Nie ma większego sensu stosować ich wszystkich. Warto wybrać sobie kilka najważniejszych i najlepszych form. Z pewnością podyktuje nam to budżet reklamowy.
Bez wątpienia pozostaje jednak jedna kwestia – warto reklamować się, dzięki promocji zdobędziemy większą ilość klientów oraz rozgłos, a przecież na tym nam najbardziej zależy.
Potrzebujesz skutecznej reklamy? Wyślij zapytanie: