Sungrey
Jak poprawnie prowadzić profil na Facebooku?
1. Wybór nazwy strony firmowej – nazwa naszego fan page’a powinna być prosta i przejrzysta. Najlepiej, jeśli będzie zawierać nazwę naszej firmy lub najważniejsze dla naszego biznesu słowa kluczowe. Należy również wybrać taką nazwę, która nie jest już zajęta w większości portalach społecznościowych, tak abyśmy mogli w miarę konsekwentnie się nią posługiwać.
2. Wybór awataru – Oprócz odpowiedniej nazwy strony firmowej ważne jest ustalenie tzn. zdjęcia profilowego (awataru). Zdjęcie te będzie przypisane do twojego profilu i widoczne przy twoich komentarzach. Wyświetlane jest jako kwadrat o wymiarach 160x160 pikseli. Pamiętajmy, że dodawane zdjęcie musi mieć wielkość co najmniej 180x180. Często zdjęcie profilowe zawiera logo firmy czy produktu.
3. Dodanie zdjęcia w tle - zdjęcie w tle jest równie istotne jak awatar, ponieważ będzie widoczne dla każdego odwiedzającego Twoją stronę. Musi być interesujące i niepowtarzalne, aby tak się stało warto „zgrać” awatar z zdjęciem w tle. Możliwości w tym przypadku są ogromne. Zdjęcia w tle powinny mieć szerokość 851 pikseli i wysokość 315 pikseli.
Poniżej kilka przykładów ciekawych Cover Photo:
4. Wpisy - Najważniejszą zaletą mediów społecznościowych, a zwłaszcza Facebooka jest możliwość angażowania fanów poprzez regularne pisanie. Jeden post dziennie powinien w zupełności wystarczyć, umożliwi to stałą komunikację z klientami, ale także odpowiednio wpłynie na Edge Rank, czyli Facebookowy mechanizm filtrowania treści. Pisać powinniśmy przede wszystkim: na temat, wyszukiwać i publikować unikalne treści, stosować filmy, zdjęcia, które poprawiają oglądalność treści, pamiętać o tytułach nadawanych postom, dodawać krótkie linki oraz hashtagi.
Dla wielu firm i marek częste publikacje to duże wyzwanie, gdyż wymagają one komunikowania poza zwykłymi godzinami i dniami pracy oraz tworzenia wielu treści. Warto w tym przypadku skorzystać z usług agencji marketingowych.
5. Zdobądź zasięg i fanów – Zasięg możemy zdobywać na wszelkie możliwe i dozwolone sposoby. Proces ten wymaga długoterminowej strategii, bowiem nie zdobędziemy rozgłosu i fanów po jednym wpisie. Podstawą jest oczywiście dobry content marketing, czyli angażująca, przemyślana treść, którą fani będą udostępniać, lajkować i komentować. Nie jest to wcale proste zadanie. Tworzenie dobrej treści wymaga od moderatora długich oszukiwani, selekcji i znajomości reguł social media. Kiedy zna się swoich odbiorców oraz świat Facebooka zdobywanie fanów jest o wiele łatwiejsze.
6. Angażuj – aby angażować swoich fanów potrzebujemy kreatywności. Musimy znać najnowsze trendy, wiedzieć co jest w social media na topie i co ludziom się podoba. W razie potrzeby nie powinniśmy bać się zmiany strategii. Jeśli profil będzie unikalny fani po niego sięgną, ponieważ będzie dawał im realne korzyści.
Chcesz mieć profesjonalną i angażującą stronę firmową na Facebooku? Wyślij zapytanie: