Sungrey

Skuteczność reklamy w radiu

Już ponad 90 lat minęło od pierwszej reklamy wyemitowanej w radio. Któż z nas nie słucha radia w samochodzie czy w miejscu pracy. Będąc u fryzjera, kosmetyczki, pizzerii mimowolnie wpadają do naszych uszu różne slogany reklamowe emitowane w radioodbiornikach. Przeszukując Internet można natrafić na wiele argumentów przemawiających na korzyć radia w stosunku do telewizji. Do najpopularniejszych należą stwierdzenia, iż radio pobudza wyobraźnię bardziej niż telewizja oraz reklamy emitowane w radio mniej denerwują odbiorców. Stworzenie reklamy jest znacznie tańszą formą promocji od pozostałych, tj.: reklama w prasie, ulotki, reklama w telewizji, billboardy czy reklama w Internecie. A skoro zainteresowany już znalazł się w gronie internautów, to dlaczego nie zachęcić go do odwiedzenia firmowej strony lub konta na Facebooku.


W krótkim sprawozdaniu Komitetu Badań Radiowych na okres pierwszych trzech miesięcy 2014 roku można wyczytać, że przeszło 22 miliony Polaków codziennie słucha radia średnio przez cztery i pół godziny. Należy jednak pamiętać, że reklama radiowa oddziałuje tylko na jeden zmysł, a nie każdy człowiek jest typowym słuchowcem, który zapamiętuje informacje po jednokrotnym wysłuchaniu. Jadąc samochodem słuchać nie jest w stanie zapisać istotnych informacji. Nawet, jeśli będzie starł się zapamiętać, to pamięć jest ulotna, a nawał informacji tylko utrudnia przekaz reklamowy. Jeżeli już zdecydujemy się na tą formę marketingową to warto zadbać również o przemyślane, proste, niekiedy z nutką humoru hasło reklamowe, które wypromuje naszą firmę. Nie należy się jednak ograniczać, jeśli chce się osiągnąć sukces.


 


Wypróbuj naszą kreatywność i zapytaj o strategie dla Twojej firmy:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Ustawą z 29.08.1997 o Ochronie Danych Osobowych Dz. Ust. Nr 133 poz. 883.

Dziękujemy

Wiadomość została wysłana!