Sungrey

Jak reklamować gospodarstwo agroturystyczne, hotel, motel lub pensjonat?

Gospodarstwo agroturystyczne kojarzy się przede wszystkim z cichym miejscem na wsi, zwierzętami hodowlanymi, świeżym powietrzem, zdrowym jedzeniem. W tym też klimacie powinna powstać reklama gospodarstwa agroturystycznego. O odpowiedniej strategii marketingowej dla hotelu decyduje jego usytuowanie, ilość gwiazdek a co za tym idzie atrakcyjność oferty rozrywkowej. Tu sprawdza się pogląd amerykańskiego maklera Jacka Trouta, który twierdzi, iż oferta musi się wyróżnić, inaczej zginie. To jakie informacje umieścić w reklamie? Przede wszystkim prawdziwe i rzetelne. Należy unikać koloryzowania rzeczywistości, bo to tylko psuje reputacje i rzetelny wizerunek gospodarstwa. Reklama powinna zawierać informacje na temat pokoi i wyposażenia, sposobu wyżywienia, atrakcji turystycznych w najbliższej okolicy, zdjęcia obiektu (ów) oraz ceny. To samo tyczy się hotelu, motelu czy pensjonatu. Oczywiście wszystkie te bazy noclegowe różnią się od siebie standardem, jednakże do każdego z osobna można zastosować podobną strategię marketingową. Wszystkie te miejsca można reklamować w prasie, telewizji, za pomocą Internetu. Nie da się jednak ukryć faktu, iż to właśnie Internet jest najskuteczniejszym medium. Najczęściej planowanie urlopu odbywa się w zaciszu domowym z urządzeniem mobilnym w ręku, dlatego warto uwzględnić ten fakt podczas tworzenia strony internetowej. Mile widziana jest opcja rezerwacji terminu w sposób elektroniczny, bo im więcej czasu będzie musiał poświęcić zainteresowany na dokonanie rezerwacji, tym mniejsza szansa, że akurat dokona jej w Twoim obiekcie. Reklama w Internecie wymaga aktywności. Czynną promocję gospodarstwa agroturystycznego, hotelu, motelu czy pensjonatu należałoby rozpocząć od portali społecznościowych, e-mailingu, pozycjonowania w popularnych wyszukiwarkach. W e-mailingu należało by przyjąć zasadę: nie zaśmiecam – informuję! Skrzynka elektroniczna sprawdzana jest kilka, kilkanaście razy dziennie. Wysyłanie zbyt dużej ilości reklam dotyczących Twojego obiektu wypoczynkowego może zostać odebrane za spam, co za tym idzie, zniechęcenie odbiorcy do Twojego newslettera. Przy wzmacnianiu pozycji strony warto skorzystać z narzędzi takich jak Google AdWords czy Facebook. Właściwy dobór słów kluczowych, nietuzinkowy tekst, budowanie kontekstu to recepta na powodzenie. Reklama w Internecie nie jest droga, a budżet przeznaczony na marketing zależy tylko od Twojej zasobności portfela i chęci. Dlaczego? Bo Ty sam określasz budżet. Agencje SEO, czyli takie, które profesjonalnie zajmują się pozycjonowaniem, zapewne zaproponują Tobie model CPC ( ang. cost per click), polegający na zainwestowaniu nieznacznej kwoty na reklamę, której emisja jest bezpłatna, a opłata pobierana jest tylko przy kliknięciu na link. Innym mechanizmem reklamowym jest marketing szeptany, z którego potęgi wiele osób nie zdaje sobie sprawy. Prowadząc hotel, motel czy pensjonat należy dołożyć wszelkich starań, by standard był zawsze utrzymany na tym samym poziomie. Dbanie o dobrą opinię marki jest obligatoryjne. Byli lub obecni kliencie poprzez różnego rodzaju wpisy na forach, czy drogą pantoflową mimowolnie będą reklamować Twój obiekt. To od Ciebie zależy czy będzie to pochwalna opinia czy wręcz przeciwnie, tylko pejoratywny wydźwięk.


Jesteś właścicielem gospodarstwa agroturystycznego, hotelu, motelu czy pensjonatu i marzy Ci się profesjonalnie zaplanowana reklama, skontaktuj się z nami:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Ustawą z 29.08.1997 o Ochronie Danych Osobowych Dz. Ust. Nr 133 poz. 883.

Dziękujemy

Wiadomość została wysłana!